Thursday 23 May 2013

Facebook, Emosi dan Cinta..


Facebok is a medium for the teenagers,ops not only the teenagers, org2 tua pon taw gn fb hah.
Hang pa jangan x tw la ya.
menjadi tempat luahan perasaan, tempat gaduh.
wah2 kenapa tiba2 pos pasal ni?
Semalam call en. tunang, then borak2,
tersebut lah kisah pasal pasangan tunang ni gaduh2 kat facebook.


Hmm, in my opinion, once you are (of course la en. hisyam) my fiancee, I will respect you,sebab once I kawen dengan u, lelaki ada lah ketua keluarga, sesungguhnya syurga seorang isteri berada pada suami nya.InsyaAllah, I hope I will be your "solehah wife".

I am trying my best to be a good/solehah daughther for my parents,Alhamdulillah.They are happy. Honestly,I can't talk a lot about my parent,I will cry,I miss them very much dan susah senang bersama memang tak dapat lupa. Hargai lah ibu bapa kita,berbakti lah masa mereka ada.

My next step,insyaAllah I'm looking for my husband's bleesing (keredhaan). I want to be a good wife for him,and a good mother for our children.
Pray for us ya people.

I don't think fb is a right place for you to release your anger.You are his fiancee, and for example this girl write :

Status : Lelaki x guna

So,when I read this status,what you expect me to think.

I will think,wah x kawen lagi dah makin hamun,time sayang,hari2 cakap sayang,dah gaduh terus x guna.kawen nnt macamne la

See??Its really negative.

So,peep, when you have big fight, when you feel you are wrong, say sorry.

Alhamdulillah,till now, we are good.
I mean,en tunang and me.
Gaduh,merajok tu biasa lah.
X kan emosi nk 100% ok je hari2 kan.
Ada hari kita moody,
ada hari kita down,
but we have each other to support.
Don't keep it alone,say it to your partner.

Be you friend,girlfriend,sister,fiancee and soon your wife is the best thing happen to me,sayang :)


3 kali di uji, kami masih ada untuk satu sama lain.
Menanti sangat terseksa, but believe in Allah,
Allah tetap kan jodoh kita.
Seandai nya, benar kata hati,dia lah untuk kita,doa kan la,
temukan lah jodoh.
Jika dia yang terbaik,pasti dia untuk kita.
Jangan bersedih jika penantian tidak berbalas, pasti ada yang terbaik utk kita.


Hope next step, sentiasa di permudahkan, dan diredhai.

Hi,sayang,
I love you very much

:)








No comments: